5 oktober 2009

Byggdag 28 - 34

Förra veckan så var det mest gips och lite färg som kom upp på väggar och tak. Fattar inte att gips tar såm tid att fixa till.

Jag och Wilmer köpte dörrar i veckan som gick och de nya passar i de gamla karmarna.

På helgen var det min tur att visa mina hantverksgener genom att lägga golv i köket och det blev riktigt bra. Jag är jättenöjd med min insats, golvets färg/design och golvets kvalitet. Så nu har jag blivit märkestokig i golv så inget mer Byggmax golv här inte. :-)


Hål i golvet- Måste lagas.

Innan.


Under.

Snart klar.

Klart.

Utsikten från kupan. Sågar jag ner björken därborta så har vi sjöutsikt.

Sedan kan jag berätta att jag braka igenom byggarnas provosoriska ställning för att isolera taket. Problemet är att jag braka igenom precis ovanför trappan så fallet blev högt men jag var ok. Värre var det med Erika som stod bredvid och tittade på, hon blev rädd för att uttrycka det milt. Så hennes förtroende för att jag ska överleva bygget gick från noll till minus.

4 kommentarer:

  1. Super snyggt golv! Vilken förvandling det blir. Var rädd om dig. Lycka till i fortsättningen. Jenny

    SvaraRadera
  2. jättefint golv, stackares Erika hur ska hennes hjärta klara byggtiden ut.

    MW

    SvaraRadera
  3. Annorlunda men Supersnyggt golv. Förstår att Erika blev rädd. Ta det lite lungt nu.... Kram på er

    EA

    SvaraRadera
  4. Har sagt det innan ,säger det igen...Håkan din klant!! /Sill

    SvaraRadera